Soy morena

Hej kära läsare.

Idag fick jag veta mina betyg i matte och NO och det betyder (om jag inte har fel) att de ämnena jag inte fått betyg i än är: idrott, slöjd, musik och spanska. Jag kommer vara så ledsen på fredag..
Troligtvis kommer jag att gå omkring och jämföra mina betyg med andras.
Sarah slutar.
Anna slutar.
Som ni säkert redan vet har jag väldigt svårt för att ta farväl eller vad man nu ska kalla det. Och dessutom så är de båda så bra lärare och människor. Alltid förstående och omtänksamma.. Vad ska vi ta oss till när vi vill ha vattengympa och Sarahs roliga rörelser inte finns kvar längre? Och hur ska man någonsin kunna komma ihåg hur riksdagen fungerar utan Annas överlärning?

Jag säger bara det, fredag den 18 december, en känslosam dag..

(Var beredd, jag byter ämne)
Igår köpte jag ett par nya skor och dessutom färgade jag håret! Jag är nöjd med båda men om man ska vara lite kritiskt så får jag jätteont i fötterna om jag går länge med skorna och håret blev (typ) svart fastän det med tydliga bokstäver stod 'brun' på förpackningen. Crazycrazy. Jag går väl i min systers fotspår antar jag, fast omedvetet.

(Jag byter ämne hela tiden, det här är inte sista gången)
I lördags såg jag "Laws of attraction" och "Stepmom"(?), den första filmen har jag sett förut, den är inte så bra enligt mig men den är lite rolig. Stepmom, eller "Vid din sida" på svenska, var riktigt bra tycker jag. Inte topp tio kanske men den berörde, vilket i och för sig det verkar som att alla filmer gör nuförtiden;).

Bokmalen Lillebil maler på...
Trots att jag fortfarande inte har kommit upp i normal läshastighet än så känns det som att jag har läst ganska mycket de senaste två veckorna (för att vara jag alltså).
- Holes, utläst
- Edies dagbok 1, utläst
- Edies dagbok 2, också utläst
- Edies dagbok 3, nästan utläst
Dessutom har jag lånat tre böcker i min nya fyndhörna, även kallat pockethyllan. Så böckerna är ju egentligen pocketböcker men ja..ja. Pocketböcker är lättare, enklare och helt klart bättre. Men jag kan nog förstå charmen med att ha en bok med  pärma(heter det så?).
Jag lånade:
- Jane Eyre (av Charlotte Brontë)
-New world (av Gillian Cross som skrivit Den gömda skogen trilogin)
- Andarnas hus (Isabel Allende som skrivit Odjurens stad)
Jag vet inte om jag är begriplig längre så jag ska nog sluta skriva nu.. Varför blir det alltid så långt?


Den här ska jag se med Miranda någon dag!




Vi ses snart!

Kommentarer
Postat av: Miranda

"Pärma"?



Det är inte negativt att skriva långt, om du nu tror det...!

2009-12-16 @ 18:46:47
URL: http://mirruw.blogspot.com
Postat av: Miranda

Puss, förresten ;) <3

2009-12-16 @ 18:47:31
URL: http://mirruw.blogspot.com
Postat av: Lillebil

Hehe, nej pärmar. Lite roligt att jag skrev det i samband med: "heter det så?". Det verkar som att jag tror att det heter pärma. Jag måste börja läsa igenom inläggen!



Puss på dig med!

2009-12-16 @ 19:26:03
URL: http://lillebils.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0