Hôtel des Mille Collines

En av de bästa filmerna jag någonsin sett: Hotel Rwanda.

Den är så sorglig och hemsk och tragisk och helt, helt underbar. En film som skildrar folkmordet i Rwanda 1994. Jag vill inte avslöja något, ni får se själva istället men jag säger bara, det är en riktigt bra film.

 


Töntig röst man hör i bakgrunden och trailern är i övrigt inte så bra heller men det är ju filmen så..

Nu vill mamma ha datorn så jag skyndar mig.

Ska bara slänga in lite böcker;

– Edies dagbok Kyssar i Paris (första boken, Agnes tipsade)
– My sister's keeper (Tova tipsade)

Jag vet vad ni tänker, jag har ingen egen boksmak.

Så sant.

Kramar från Lillebil(ly)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0