Jag håller med mig själv men jag kan även ljuga för mig själv ibland

Jag tycker att det jag skrev i fredags är vettigt men det betyder inte att jag har kommit över att jag fick VG i mitt favoritämne. Det gör bokstavligt talat ont i magen så fort jag kommer att tänka på det. Jag ville så gärna..
När hon började prata så kunde jag inte prata över huvudtaget för då hade jag börjat gråta. Så istället för att visa att jag faktiskt kan prata så satt jag där och nickade medhållande med gråten i halsen bara för att få komma därifrån. Jag tycker att betyg är fel. Nu har allt fröändrats. Nu kommer det att kännas som att det enda skälet till att jag pratar på engelskalektionerna är för att få ett högre betyg. Att få ett lite lägre betyg får oss inte att inse att vi kan höja oss. Det får mig att tänka att jag är dålig och dessutom har jag nu stämplat mig själv som VG-barn. Det är väl lika bra att inse innan jag får resten av betygen på fredag. Det kommer nog vara en av de jobbigaste dagarna i mitt liv. Bara för att man är ett VG-barn betyder inte att jag inte kommer få lägre än VG. Jag kommer att få G i flera ämnen.

Jag kan inte säga det på ett mer intellektuellt sätt: jag hatar betyg.

Men å andra sidan vet jag att jag inte skulle göra det om jag var bra på allt.
Så hemskt att jag inte kan släppa det här.


Au revoir

Kommentarer
Postat av: Carro

Sv: jomen faktiskt lillebil, om du skulle se vågen skulle du förstå vad jag menar... HAHA zumba är ett träningsprogram, typ dans och sånt ;) <3

puussss

2009-12-13 @ 12:51:31
URL: http://thatssme.blogg.se/
Postat av: Hildizz

Jag blev också lite ledsen för jag fick VG+, vilket är bra, men det är klart att man blir ledsen. För tro det eller ej så är jag rätt bra på att skriva engelska, sämre på att prata, men ändå. Det är du med, fast bra på att prata också. Och Vanja är ju inte så mycket bättre, hon är kanske till och med lika bra, det är väl det att hon är med aktiv. Hon svarar ju på många frågor och pratar mycket engelska på lektionen. Så vi får vara mer aktiva, det är nog det. Dessutom sa hon att om vi fortsätter i den här takten kommer vi att nå MVG nästa termin och det är ju great. Puss!

2009-12-13 @ 16:42:44
URL: http://hildaas.blogg.se/
Postat av: Carro

Lillebil, det är som att du säger allt jag tänker! precisprecis allt som du skriver tänker jag också. Blev jättebesviken på att jag fick VG+ i engelska (mitt favvoämne) som jag verkligen vill satsa på. när hon pratade med mig satt jag också bara tyst för annars hade jag börjat gråta .. "/ Det är hemskt med betyg precis som du säger och jag har inte heller kommit över det.. Men när vi väl har kommit igenom med våra speciella planer då ska vi ha MVG i engelska! Då kan vi stå där i LA och bara känna oss stolta:D

Puss på dig din tankläsare,

2009-12-15 @ 19:26:08
URL: http://thatssme.blogg.se/
Postat av: Miranda

Det är dumt att ni är besvikna för VG(+ till och med), men jag förstår precis precis hur ni känner! Det är synd att man inte riktigt kan känna sig glad över ett VG. För det är ju egentligen Väl Godkänd.



Men anledningen är väl helt enkelt att VG inte är MVG. VG är inte det bästa, utan bara det näst bästa. Och kanske utan att vilja erkänna det för sig själv blir man oftast riktigt nöjd bara om man får det allra bästa. Eller nej, så är det nog inte alls för alla, men i alla fall för mig, och kanske för er.



Men jag tycker verkligen att ni ska känna er supernöjda med VG. Och bara så ni vet så är ni värda ett MVG allihopa!

PUSS! <3

2009-12-16 @ 18:00:20
URL: http://mirruw.blogspot.com
Postat av: Lillebil

Tack allesammans! Nu känner jag mig faktiskt bättre till mods. Vi VG:are måste vara mer aktiva. Jag håller med dig helt Mirre. Man vill inte tycka som man gör men MVG är bäst..

2009-12-16 @ 19:30:01
URL: http://lillebils.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0