92 % lucky!

Idag har jag bl a: diskuterat kommunism (med mina politikdiskutionsvänner Sofia och Vanja, väldigt intressant), bevisat hur dålig jag är på volleyboll och firat min kommande tandställning med ett biobesök. Det blev 500 days of Summer för andra gången. Jag tycker den är riktigt bra. Det är så kul när han säger: "You know what I want". Jag var på bio med Hanna, Hilda och Miranda, det är så kul att gå på bio men man kan ju inte göra det särskilt ofta tyvärr, p g a att det kostar så mycket alltså. Fast jag ska faktiskt på bio nästa helg också.. New Moon, dagen efter premiären. Jag borde kanske vara överexalterad men.. Nothing. Det ska bli kul att träffa Clara och Agnes såklart och Claras kompis också men jag är inte något Twilight-fan som ni vet. Förlåt mig Clara (Bajsko;), om du läser det här men jag har ju inte läst böckerna så det är inte så konstigt. Jag har köpt en burk kolor (pengarna går till
9LDs klassresa) som jag äter medans jag kan. Man kan nämligen inte äta kolor när man har tandställning. Jag vet, vad jag tjatar. Men den här bloggen handlar om mig och att få tandställning är väldigt stort för mig. 


Tandläkarbesöket-en enkel historia

 Jag satte mig i väntrummet och bläddrade bland några tidningar men insåg ganska snabbt att det bara var skit så jag satte mig bara på en stol och väntade. Sedan kom en tandsköterska och kallade in mig och en liten pojke som hette Alexander. Hon sa till Alexander och hans pappa att de skulle gå in i rum tre och sedan bad hon mig att sätta mig på en stol utanför rummet och vänta. Det kändes helt meningslöst, varför kunde hon inte bara ha låtit mig sitta kvar i väntrummet tills det blev min tur? Men jag var inte irriterad över huvudtaget så jag bara satte mig ner och väntade. När jag satt där hade jag inget annat att göra än att lyssna på samtalet som pågick i rum tre. Alexanders pappa berättade om att underbett gick i släkten, själv hade han aldrig haft underbett berättade han men....några andra släktingar hade tydligen det. Tandläkaren sa att detta inte gällde Alexander, att han hade ett jättefint bett och väldigt fina tänder. Det hela gick ganska fort men när Alexander skulle lämna rummet stannade han upp och frågade lite blygsamt; "Kan jag få klistermärken?". Jag blev faktiskt riktigt förvånad, det kändes lite som en filmreplik. Men min förvåning berodde nog mest på att jag inte har något minne av att själv ha frågat det när jag var hos tandläkaren som liten. Kanske var jag för blyg för att ens fråga eller så har jag bara glömt bort det. När det var min tur kollade hon på mina tänder med den där spegeln och jag berättade att min vampyrtand faktiskt har åkt längre och längre upp den sista tiden. När jag pratat färdigt sa hon: "Vill du ha tandställning, Lillebil?". "Ja", svarade jag enkelt och innan jag hann märka något hade jag en lapp i handen där det stod: "Ditt barn ska få tandreglering via Stockholms läns landsting". När jag några minuter senare steg in i hissen, kände jag mig som en riktig tonåring, bara för att jag skulle få tandställning. Jag vet inte varför jag kände så men jag vet i alla fall att presenten jag fick från tandläkaren var mycket bättre än den Alexander fick.

The end

Det var nog allt för mig idag. Idol har precis börjat så...

Αντίο, τα λέμε


Kommentarer
Postat av: Clara

Du måste erkänna att den var bra! Lillgrobian!



Hahah vet att jag är skitseg med att kommentera, men jag håller faktiskt på att läsa igenom hela ditt arkiv, och var tvungen att förvara mig lite ;P

2009-12-02 @ 21:51:26
URL: http://claramarias.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0