En Waverly-uggla ägnar inte en hel dag åt att längta efter sin mamma

Ja, rubriken förklarar sig själv. I alla fall om man har läst It-girl. Jag vet inte vad jag ska ta mig till, det känns inte bra att mamma inte kommer hem förrän på tisdag! Jag ska bara använda ett ord för att beskriva vad jag menar; skolarbete. Jag är så orolig för läxor och sånt när mamma inte är hemma. Jag vet faktiskt inte varför, det bara blir så.
På tal om böcker...så läste jag äntligen ut "Catching Fire" i förrgår. Jag vill bara att ni ska veta att jag knappt haft någon tid till läsning på ett tag och att det, i det här fallet, är orsaken till att jag tagit sån tid på mig. Inte min långsamläsning (för en gångs skull).

Jag undrar vad det här kommer bli för någon slags dag.. Det är lite saker jag måste göra. Tråktråk och köpa mjukisbyxor. Sedan skulle det ju inte skada om jag fick lite slappartid också. Om man är tvungen att göra någonting jobbigt, som tråktråk t ex, tycker jag att man måste ha en belöning till sig själv när man är färdig. På så sätt har man något att se fram emot. Och i mitt fall betyder det är man kanske får se ett avsnitt av Desperate Housewives och det är ju aldrig fel.

Om jag helt byter samtalsämne, som vanligt...så: Jag vill åka till USA! Mm, då var det sagt då. Jag vet inte riktigt hur jag ska få denna dröm att gå i uppfyllelse men om jag gör det så måste jag ha fixat lite saker först. T ex, så kan man väl inte åka till USA utan lite snygga (trendriktiga) kläder. Det är nog ett måste, eller? Och då måste jag få tag på dessa kläder och det kommer kosta en massa pengar, då måste jag spara pengar, alltså skära ner på en hel del av......mitt livs kostnader. Bio, fika, äpple på rasten, kläder. Vad mer köper jag? Eller vänta lite. Ska jag ändra mitt liv för att kunna köpa kläder som skulle vara användbara under en resa som endast existerar i form av ett hopp. Det är ganska galet om jag får säga det själv, men det var ju faktiskt från mig idén kom också så... Jag får nog säga det. Jag undrar om jag verkligen tänkte göra allt jag skrev eller om jag bara skrev det för att sedan kunna inse hur dumt det lät.

Ni vet att jag alltid krånglar till det, jag är en konstig uggla.

Tot siens, ons het dalk gesien.

Gamla men roliga bilder

Jag och Amanda på teatern.Usch, jag blir nästan rädd av att se mig själv.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0