Nadal

Hej.

Jag är tillbaka från lovet nu. Jag antar att det är ganska tråkigt att sluta blogga bara sådär men när jag har lov har jag det på riktigt. Ja, vad mer kan jag säga? Lovet var faktiskt jättebra. Jag var med lite kompisar, såg lite film och slappade. Det kanske inte låter som särskilt speciellt men det behövdes.
Jag längtar efter julen. Förra julafton var ganska misslyckad för min del. För att följande inte ska låta galet måste jag säga att jag är en ganska traditionsenlig människa. Jag vill att det ska vara som det brukar vara och förra julen blev det helt enkelt fel. När jag vaknade gick jag in i vardagsrummet för att kolla på den lysande granen och rota runt bland julklapparna (de flesta brukar ha mitt namn på dem, jag vet, jag är lite bortskämd). När jag kom in i vardagsrummet var belysningen i granen inte tänd och det stod "Simon" på de flesta paketen. Själva julafton (allså under dagen) var ju ganska bra men på julklappsöppningen...ojojoj. Jag fick inte det jag önskade mig trots att jag för första gången hade skrivit en riktigt bra önskelista. Jag låter väldigt korkad nu, jag skulle försöka förklara mig men det blir nog bara konstigare. Och just det ja, det var ingen snö heller. Det såg ju ut som vilken höstdag som helst.
En perfekt jul ska vara fylld med julbelysning, stearinljus, julmat, julprogram, släktingar och julglädje. Jag är som klippt och skuren för en amerikansk julfilm.



Jag kan inte få nog av julen, det kommer nog märkas på den här bloggen. Den bästa dagen på året (iaf enligt mig), hur kan man få nog av julen?

Jultopplistan: (Jag gjorde en sådan här på min förra blogg men eftersom att det inte finns längre kan jag lika gärna göra en ny).

Bästa julfilm: Love Actually (såklart)

Bästa jullåt: "All I want for christmas is you"

Bästa julgodis: Vitchokladtryffel med lime (made at Marre's)

Bästa stund på julafton: Julmiddagen. Det är gott att äta såklart men jag tänkte mer på att man har julklappsutdelningen kvar och dessutom är det så mysigt att äta middag på julafton.

Julens bästa slapparstund: Någon gång under juldagen. Jag ligger i soffan och kollar på julfilm och kanske har jag på mig någon present också. Juldagen är både trevlig och sorgsam, man har det ganska mysigt men man kan inte komma undan faktumet att det är ett år kvar till julafton.

Ja, det var min jultopplista. Den blev inte så lång men tro mig, det kommer mer!

Nu, lite mer jul (listen):



Eu amo nadal (Jag älskar jul på galiciska, jag kan inte det språket men..;))

Adeus

Kommentarer
Postat av: Hanna

Julen är underbar, jag längtar efter den härliga julkänslan! I ditt andra inlägg, den Regina Spector låten är verkligen jättebra, jag ser fram emot konserten!

Kram/ Hanna

2009-11-03 @ 16:45:01
URL: http://hannasboktips.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0