Marvellous

Hajsan,

idag var jag med Hilda, Nike, Agnes och Alice efter skolan. Först gick vi till Monki och Alice provade en finfin skjorta. Jag hittade en mysig, stor, grå sak men jag hade inga pengar så det blev inget köp... Sedan gick vi till mcdonald's (kan inte fatta att jag går dit så ofta, om oförståbart: läs inlägg nedan), jag köpte inget men vi hade kul. Nike lurade agnes att dricka nån slags blandning av vatten, socker och salt. Uschusch. Just det, glömde att jag hann iväg till biblioteket också. Jag lånade tredje It-girl boken och lämnade tillbaks Hungerspelen. Det är väldigt mycket böcker på gång nuförtiden...

Bara en lek (It-girl)
- Boktjuven Döden berättar om en liten flicka under andra världskriget.
- Prinsessan och mördaren En deckare av Magnus Nordin, ska ha läst den till den 15:e oktober då han kommer på författarbesök i skolan.
- Catching fire ÄNTLIGEN! Hanna och jag frågade i biblioteket idag om den kommit in och det hade den:D Uppföljaren till The Hunger Games. Läs, säger jag bara! Jag läste den på engelska och sedan läste jag ett kapitel på svenska och engelska var mycket bättre.

Ja, så jag har iaf fullt upp på läsfronten. Det var en sak jag ville skriva om, en sak som agnes sa idag. Hon sa att hon ska sluta blogga för att hon ändå aldrig kommer bli känd. Ingen har läst min blogg för jag har inte sagt till någon vad den heter. Jag ska väl göra det snart men det känns lite bra att det inte är någon som kan läsa det här. Lite som en dagbok. Men jag måste fixa designen, sedan får jag se hur jag gör. Det som inte syns, finns inte, eller? lillebils.blogg.se=bloggen som aldrig fanns? Jag vet inte, det här blev bara konstigt och komplicerat.

För att helt byta ämne så vill jag ha en kjol som jag inte har sett. Ska försöka hitta en bild på något liknande.
Två sekunder.
Det fanns inte.
Men föreställ er en pennkjol med ganska hög midja och som går över halva låren. Och så ska den vara lite pösig också, i mitten. Om jag någonsin hittar en sådan så lovar ska jag ta bilder och lägga ut. På tal om bilder så vet jag att jag knappt lagt ut några.. Lite tråkigt, lite trist, eller snarare, som jag brukar säga; BOO-RING. Ja, ett konstaterade. Jag tänker inte komma med någon ursäkt inte, bara med en förhoppning; jag ska försöka ha lite mer bilder.

Det var en sak jag tänkte skriva igår men glömde. På lunchrasten igår när vi (jag, miranda, hanna, hilda, nån mer?) hade varit på ica gick vi bakom några killar från våra parallellklasser. De gick väldigt roligt, så som man måste gå när man har häng, och miranda började härma han som såg roligast ut. Jag höll på att skratta ihjäl mig och det blev inte bättre när hon gjorde likandant som han gjorde när han drog upp byxorna. Men sedan började några av dem gå roligt, med meningen. Det var förstås inte lika kul och dessutom var vi överraskade att de hade hört oss. Jag skämdes lite, inte för att jag är en liten, ynklig tjej som bryr sig jättemycket om vad några killar i min skola tycker om mig utan för att jag hade sänkt mig till deras nivå. De har aldrig retat mig eller så men det är tydligen en i deras klass som blir mobbad. Väldigt hemskt. Jaja, vi hade väldigt roligt iaf. Mirre imiterar så bra.

Nu är det matdags, det blir pasta carbonara. Ikväll är det House(!).

Hasta luego!

      


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0