Gravallvarligt eller inte

Bon soir.

Je suis nerveuse. Nog med franskan. Imorgon börjar praoperioden! Det är knäppt och jag är jättenervös. Jag ska (om någon har missat det) praoa på Palatset, första veckan på Stckholms Filmfestival Junior och andra veckan på Palatsets kontor.
Mitt schema, alltså mina arbetstider, är inte klart än p g a..en sak och det känns lite jobbigt men jag hoppas att det blir bra i alla fall. Christine, som jobbar på Palatset, hjälper mig jättemycket så det blir bra. Jag ska börja med att se den danska filmen "Superbror" på Skandia imorn kl. 9.

När jag började i BOKarna så läste jag Moni Nilssons underbara bok "Semlan och Gordon. Pappan med de stora skorna" och jag älskade den trots att den möjligtvis är skriven för lite yngre varelser;) Boken handlar (lite kort) om 12-åriga Semlan vars föräldrar skiljer sig men handlingen kretsar inte direkt kring att de separerar utan boken handlar verkligen om Semlan; hennes tankar, rädslor, känslor för Lino (en kille i klassen), lillebror Bento, bästa galna kompisen Gordon och mycket mer! Hur som helst använder sig Moni av listor i boken, något som vi BOKare fastnade för, och detta har lett till att jag har  börjat tänka listor. Här är några av de som jag kommer ihåg:

Så vet du att du är tonårsstämplad
-Du har/har haft/ska få tandställning eller det har ev. diskuterats.
-Du bråkar med/blir irriterad på din förälder flera gånger i veckan.
-Du har någon gång varit missnöjd med din vikt.
-Du blir gglad när skolan slutar

Fem grupper som borde finnas på Facebook
-Vi som byter ringsignal till "Here comes the sun" när våren kommer.
-Min pappa kan spela gitarr men det kan inte min mamma (varför är det såhär?).
-Vi som hellre äter yoghurt än fil/mjölk.
-Vi som tycker att personerna som sätter åldersgräns på filmer är överbeskyddande.
-Vi som inte alltid vill veta hur saker fungerar - det blir mycket mer komplicerat om man måste förstå.

Ciao


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0