Sommar, sommar och sol....jag menar moln

Hej,

idag är första dagen av sommarlovet och det känns riktigt bra. Just nu sitter jag och slappar och sedan har jag lite planer för dagen. Jag ska:
- Träffa Mirre, Ags och Bella
- Gå på BOKarnas poesipicknick utan varken recension eller poesi
- Träffa min kära bror, Philippe, för första gången på väldigt länge
Det är fem dagar kvar tills att jag ska åka till USA! Jag älskar sommaren!

Sedan till ett lite mindre roligt ämne som jag gärna vill ta upp på mikn blogg: vikt.
Jag tycker själv att jag är lite, ja, mullig och jag säger inte det här för att någon ska säga emot mig. Jag vill bara få det ur mig. BMI-tester och skolsyster och sånt där säger att man är normal men varför är då alla smalare än vad jag är? Då finns det väl knappt några överviktiga om jag är större än alla? Jag önskar bara att jag skulle kunna vara smal. Det här är något som verkligen gnager i mig och det känns alltid som att folk tittar på mina ben när jag har strumpbyxor och tänker: "Oj, jag visste inte att hon var mullig". När jag var på Grönan i lördags var det nästan olidligt. Alla spinkiga tjejer, de är överallt och jag påminns hela tiden om att jag inte är som dem. Det är hemskt att prova jeans, de är inte sydda för mig.
Jag vet att jag låter som någon viktbesatt, ängslig tjej vars självförtroende är näst intill obefintligt men ni som känner mig vet att jag inte är så. Jag är jättelycklig och det går bra för mig, jag är bara lite bekymrad över det här. Jag tänker faktiskt skylla på samhället. Tänk dig att det inte fanns några viktideal, bantningsmetoder eller "Gå ner i vikt till sommaren"-rubriker i kvällstidningarna. Då skulle det inte finnas några anorektiska tonåringar som legat på sjukhus så länge de kan minnas eller några bekymrade 15-åringar som på sin första sommarlovsdag sitter och funderar över om deras lår är för stora.

I hope you understand me
Love, L

Någon har lite kul med kameran..


Kommentarer
Postat av: Miranda

Lillebil. Du skulle bara veta hur mycket jag känner igen mig. Men du är bäst som du är, bara så du vet. Jag älskar dig. <3

2010-06-10 @ 19:50:02
URL: http://mirruw.blogspot.com
Postat av: Lillebil

Miranda. Jag är glad att någon förstod men jag vill bara säga, du har verkligen ingenting att oroa dig över.



Älskar dig med<3

2010-06-11 @ 12:12:28
URL: http://lillebils.blogg.se/
Postat av: Carro

Du är så himla fantastiskt fin L. Och du vet att jag också känner precis såhär, you're not alone. Det är du aldrig. Du är så himla snygg, skulle göra vad som helst för att ha en kropp som du!

Du vet att du kan prata med mig om det är något, jag finns här, kommer aldrig försvinna.

Jag älskar dig. (och dig med Miranda)

Puss finaste du <3

2010-06-11 @ 21:50:32
URL: http://thatssme.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0