¡Qué dientes más grandes que tienes!

Heej,


det står en cykel som jag inte känner igen i mitt vardagsrum, borde jag vara orolig?
Hur som helst, det var en sak jag tänkte skriva igår men glömde.. Jag går till Palatset (ibland, snyft) och nu har jag blivit mentor åt Elin (Ek) som jobbar där. Det ska bli otroligt kul, det första mötet är på måndag.
Idag fick jag tandställning i underkäken och istället för att gnälla så ska jag berätta lite om mina iakttagelser på Eastman Institutet:

När jag öppnade dörren kände jag mig ganska van, typ som en stammis eller veteran eller något. Två, typ jämnåriga  tjejer gav mig en "eh"-blick och stencool som jag är tittade jag bort och imlade lite med ögonen (i smyg). Sedan blev fem-sex personer uppropade under loppet av en minut, jag var inte en av dem. Till slut kom en kvinna in i väntsalen och sa: "Lillebil Lindberg?". Jag: "Aa", du glömde visst mitt bästa efternamn, kan alla inom sjukvården bara fatta? Dubbelefternamn är okej utan bindestreck! Men hon verkade snäll så jag sa inget, det var därför.. Annars var det väl det gamla vanliga förutom att hon kom från Norrtälje precis som i princip hela min släkt och att hon sa att jag hade väldigt speciellt formade tänder.
Sedan kan jag ju bara tillägga att det var väldigt svårt att hålla mig för skratt när hon satte på mig ett par gula solglasögon för att skydda ögonen från laserstrålningen eller vad det nu är. Tänk dig att du har typ fem slangar och en ställning i munnen och sedan så ska du ha på dig ett par enormt fula glasögon som ser ut som de i labbsalen bortsett från att de ä gula istället. Jag kommer alltid älska tandvården för den lyckas alltis överraska!


Vi ses troligen imorn<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0